Els avantatges de la semipresencialitat

By University of Salford Press Office [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons

Segons un informe publicat per la Conferència de Directors i Degans d'Enginyeria Informàtica (CODDII) en 2013, la quantitat d'estudiants que treballen mentre estudien un Màster en Enginyeria Informàtica ha sigut del 100% en els últims cursos. Per a la resta de titulacions de grau en Enginyeria Informàtica i equivalents (en els seus plans antics), també aquest percentatge és elevat: entorn del 65%. Es reflecteix llavors que existeix un interès per part de l'alumnat a seguir la seua formació alhora que es realitzen tasques professionals. És per açò que es requereix la implantació de mecanismes que faciliten la compaginació de les tasques formatives i professionals, com per exemple l'adopció d'un caràcter semipresencial en el procés d'ensenyament-aprenentatge. D'aquesta manera, a més, es fomenta l'aprenentatge actiu concepte clau de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).

En el curs 2015/2016, la semipresencialitat serà una realitat en el Màster en Enginyeria Informàtica de la Universitat d'Alacant. La finalitat que es persegueix és doble:

• Aquelles persones egressades del Grau en Enginyeria Informàtica, puguen començar la seua vida laboral si així ho desitgen, però al mateix temps no perden l'oportunitat de rebre una formació concorde a un nivell superior del BRESSOLES.
  • Aquelles persones egressades de les titulacions de plans antics (Enginyeria Informàtica, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió i Enginyeria tècnica en Informàtica de Sistemes) i que estiguen treballant, puguen tenir l'oportunitat d'adaptar les seues competències a aquelles establits en l'EEES, millorant la seua formació en conseqüència.

¿Com s'organitzarà el Màster?

Se segueix la metodologia d'ensenyament-aprenentatge "flipped-classroom": l'alumnat, per tant, assistirà  dos dies a la setmana, a les vesprades, a les sessions pràctiques i les sessions teòriques les prepararà, al seu ritme, combinant tant treball guiat com a autònom.

Aquesta és l'oportunitat que estaves esperant

La semipresencialitat del màster resulta clau per a permetre a l'alumnat compaginar els seus estudis i les seues tasques professionals, a més de que és una modalitat del processe ensenyament-aprenentatge que és totalment pertinent per a l'adquisició de les competències plantejades en la titulació. Com a estudiant d'últim curs del Grau en Enginyeria Informàtica (o titulacions afins) o com a egressat d'algun pla antic d'Enginyeria Tècnica en Informàtica cursar el Màster en Enginyeria Informàtica de manera semipresencial és una gran oportunitat ja que segons Consell de Ministres (24/4/2015) es van aprovar les resolucions d'equiparació de nivell al BRESSOLES de les Enginyeries Tècniques en Informàtica on el Nivell 2 (Grau) es va equiparar a Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió o de Sistemes.

¡No ho dubtes i millora la teua formació més enllà del nivell de Grau/Enginyeria Tècnica; forma't alhora que treballes, aprofitant la semipresencialitat del Màster en Enginyeria Informàtica!

Màster Enginyeria Informàtica

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464