Intel·ligència Artificial Aplicada

El terme Intel·ligència Artificial fa pensar en robots humanoides com els de les pel·lícules de ciència ficció que es comporten i actuen igual que un ésser humà. Encara que encara no hem arribat a aqueixa fase, si és cert que utilitzem diàriament sistemes on s'empren tècniques de IA: robots aspiradora, jocs d'ordinador, predicció financera, sistemes d'ajuda en el diagnòstic mèdic i una infinitat d'aplicacions. Alguns dels avanços han sigut molt populars, per exemple en 1997 es va fer famós el computador Deep Blue per derrotar al campió mundial d'escacs Gary Kaspárov. Anys després, en 2011, un altre superordenador, Watson va guanyar jugant en el popular programa televisiu Jeopardy i en 2014 va succeir l'impensable,  Eugene, un ordinador va superar amb èxit el test de Turing fent creure a un interrogador que es tractava d'un xic de 13 anys.

En aquesta assignatura es revisen diferents tècniques d'Intel·ligència Artificial: xarxes neuronals, màquines de suport vectorial, computació evolutiva, entre unes altres,  que es poden aplicar a problemes tan diferents com els videojocs, el business intelligence o la predicció financera.

Màster Enginyeria Informàtica

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464