LA SOCIETAT NECESSITA EL TEU TALENT Vull ser enginyera

Vull ser enginyera

LA SOCIETAT NECESSITA EL TEU TALENT

• Què és?

“Vull ser enginyera”  és un programa coordinat per l'Institut de la Dona per a la Igualtat d'Oportunitats que pretén promoure l'interès de l'alumnat d'Educació Secundària, en particular el de les xiquetes, per l'estudi de les Ciències, la Tecnologia, les Enginyeries i les Matemàtiques.

• Vols formar-ne part?

Avui en dia hi ha una grandíssima demanda dels graus universitaris relacionats amb la tecnologia, els graus STEM són els que ofereixen les perspectives laboralsmillors. A nivell europeu, és una de les mesures per a la igualtat de gènere, que pot contribuir a millorar el creixement econòmic d'un país a causa de l'increment de productivitat.

• Quin és l'objectiu?

Segons dades del Ministeri d'Educació , les dones representen un 54% de la població universitària espanyola. No obstant això, quan s'observen les carreres tècniques (enginyeria i arquitectura) la representació de dones baixa fins a un 25%, i es pot apreciar a més que aquesta xifra està descendint els últims anys.

Si hi aprofundim una mica més, i tenim en compte que en Arquitectura actualment hi ha paritat, això implica que les enginyeries són estudis copats per homes -no totes, però sí les que podríem observar com les que proporcionaran les eixides professionals del futur. Concretament en les anomenades TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) el percentatge de dones entre l'alumnat suposa un 10%.

• Per què es fa?

Estudis científics han determinat que l'ensenyament secundari és una etapa d'una vital importància en l'elecció de la carrera que es vol estudiar. Tradicionalment hi ha diferència en com les dones i els homes perceben les carreres tècniques; en nivells mitjans educatius del nostre país, el 15,3% dels xiquets es veu com a científics enfront de només el 6,8% de les xiquetes.

Ara sí que tens a les mans sentir i experimentar el que t'agrada. Pots aprofitar l'oportunitat a la UA apuntant-te a les jornades, els tallers i les pràctiques de laboratori.